när han sover (en till mamma/vardagsliv/fantastiskt rolig blogg)

sorry för att jag är så kass på att blogga..

Kategori: Allmänt

... Men vet ni vad?!?!
 
JAG KOM IN! Jag ska bli sjuksköterska! OMG!
 
Åh, jag är så sjukt nöjd med mig själv efter en lång höst. Det började egentligen långt innan dess, jag har alltid funderat på att jag skulle vilja jobba på sjukhus. Inte på något vis säkert att det var just sjuksyrra utan det skulle lika gärna kunnat vara personal i sjukshuskiosken, lektant på barnavdelningen eller liknande men efter åren har gått har jag formats att tro att jag skulle vara en skitbra nurse!
Så i våras gick jag till en Syo och berättade detta och vi kikade lite på mina betyg (som jag helt sket bort när jag gick och lekte bildestet) och naturligtvis var de för kassa. 
 
Men en bra sak vi upptäckte var att jag inte saknade mer än en behörighetskurs, vilken var Naturkunskap 2. Vips blev det höst och jag fick börja läsa på komvux. Samtidigt skulle jag jobba 100% och hade mina gympaflickor vilket har gjort att min höst har varit sjukt jobbig. Och kul. Och jag är helt utsliten. Men glad!
 
Så nu ska jag börja skolan på riktigt i slutet på januari och få lära mig saker varje dag. Det hade jag aldrig trott när jag var tonårsbutter och dryg att jag skulle tycka var så fantastiskt som det är. Jag tror att dessa fem (!!!) år ute i livet, på arbetet, ger mig många fördelar gentemot om jag hade börjat läsa direkt efter gymnasiet.
För det första hade jag ju aldrig orkat medan jag idag aldrig kommer sumpa det, då jag fått kämpa för att komma in.
Sedan handlar det ju faktiskt om mötet med människor i mitt framtida yrke, och det slipar man ju varje dag. Särskilt kanske som jag har arbetat med support och varit en serviceperson dagligen. Nä, vet ni vad, jag är så sjukt pepp på detta och jag tror att 2013 kommer bli ett fantastiskt år och jag har verkligen fått världens bästa julklapp (fast jag vet att jag kommer få en rätt schysst till, men mer om julklappshetsen senare) 
 
Kram!

Kommentarer

  • Gaymasen säger:

    Åh vad kul, grattis! Fast försök att inte bli som Nurse Jackie, åtminstone inte med drogerna. ;-)

    All lycka till! :))

    Och tack. :) Kram

    Svar: Tack, dr.House! :D
    iamrain

    2012-12-16 | 21:07:04
    Bloggadress: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här: