när han sover (en till mamma/vardagsliv/fantastiskt rolig blogg)

trött

Kategori: Allmänt

Alltså nu börjar jag bli riktigt trött faktiskt. Kanske är det bloggarna som media, kanske att nyhetshändelserna är så jävlar tråkiga just nu så att allt får plats i gammelmedia eller vad det nu kan handla om.
 
Men allvarligt talat, är det bara jag som är så sjukt trött på "jag är ingen rasist, men..." som dyker upp på facebook hela tiden om att bevara svenskheten, kristna högtider and what not. 
1. Jo, att du skriver just så innebär egentligen att du är rasist men inte vill låtsas om det.
2. Det är ingen som vill ta dina kristna högtider ifrån DIG. Vad det gäller skola och kyrka-jo just det, det var några år sedan de båda instutitionerna delades. Har du inte läst om det på aftonbladet?!
Och jag vill inte tvinga några ungar till kyrkan, vafan ska de där och göra? Nä, låt kidsen lära sig språk, historia och religion i skolan i stället. Med pedagoger, inte präster så kanske det blir folk av dem också till slut. 
Om du är troende och vill gå i kyrkan så är det helt okej för mig, men precis som alla andra religioner som praktiseras i Sverige så är det inget man bör pracka på andra.
 
Och vifta du med din svenska flagga på nationaldagen, INGEN försöker få dig att låta bli. Förrän du trakasserar någon annan med din flagga, eller säger korkade saker. Vilket du tenderar att göra när du full viftar med flaggan. 
 
Inse att det faktiskt är vi -alla- som inte är troende som vill ifrån kyrkan, som inte tycker att skolavslutningar är heliga. Att sluta åttan betyder inget för kyrkan, det betyder däremot massor för eleverna. Skolans elever. Okej?
 
Dessutom, tycker du det är jobbigt att sluta säga negerboll? Alltså, jag kan inte tvinga dig. Ingen kan. Men fundera lite på hur fördelningen ligger mellan antalet gånger du säger neger och menar något vänligt och antalet gånger du säger det som ett skällsord, detta bör vara ditt egna personliga test i om ett ord är okej eller inte. Testa även på kuk, fitta, knulla, älska, grön, rosa och hen.
 
Så, ge mig mitt Sverige jag kan vara stolt över tillbaks, era muppar!

Kommentarer

  • beciell säger:

    Behöver din och DIN hjälp.. Jag deltar i en tävling och ligger just nu på 2a plats, vill du hjälpa mig till första? :) Det ENDA du behöver göra är att trycka här, så är din röst registrerad: http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 (Det är en tävling med CDON.com) TACK så mycket för din hjälp :) <3 God jul!!

    Svar: Yay, skräppost. Awesome!
    iamrain

    2012-12-24 | 01:14:27
    Bloggadress: http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=

Kommentera inlägget här: