när han sover (en till mamma/vardagsliv/fantastiskt rolig blogg)

Kul med bebismage, berätta mer!

Kategori: Allmänt

Okej, så hade vi varit på ultraljud. Där visade det sig en liten krabat och allt såg bra ut. Jag hade precis bestämt mig för att jag ville veta om det skulle bli en pojke eller flicka och bad sköterskan kolla det. 
Till svar fick jag höra att det är minsann inte sånt man kollar utan det viktigaste är att se eventuella missbildningar och att jag skulle vara glad att det ens var ett barn där inne. 
Hehe, jisses! En del borde kanske inte jobba med människor, speciellt inte sköra, känsliga gravida kvinns. Vi märkte dock efter hand att hon bökade runt extra med manicken och verkligen försökte få knodden att visa upp sig och till slut fick hon ge upp och då passade hon på att beklaga att hin tyvärr inte kunde berätta för oss vilken sorts bebis det bodde där inne. 
Nå väl, så viktigt var det inte för oss att veta. 
 
Sommaren flöt på och vips var det dags att börja skolan igen. Nu med en mage som inte längre gick att dölja.
Detta var visserligen några månader senare men ni hajar :-) Novembertjock. 
 
Tiden lunkade sakta på. Dock inte lika sakta som jag med tanke på foglossningen som befann sig i min kropp. Kring tidpunkten för bilden ovan kunde jag inte längre köra min egen bil några längre stunder utan fick byta med min kära sambo som smakfullt nog köpt en automatere!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: