när han sover (en till mamma/vardagsliv/fantastiskt rolig blogg)

Hej och välkommen!

Kategori: Allmänt

Ja, här tänkte jag börja blogga då.
Och så har jag tänkt många gånger om och försökt och misslyckats. Inte för att jag inte trivs med att få skriva av mig eller så utan mest för att jag tappat inspirationen och tyckt att det var jobbigt att vara så publik.
 
Faktum är att jag tänkte försöka vara hyffsat anonym här, för att slippa prestationsångesten. Så lycka till, till mig själv! 
 
Jag läser ganska många bloggar dagligen och det jag gillar med dem är att få sig ett gott skratt en dag och nästa dag få följa med på träning och den tredje dagen hör vi hur kasst det gick på tentan. Alltså att få en inblick i en annan persons liv. 
 
 
Ett fiskliv till exempel.
 
I alla fall... Så om jag skulle släppa in någon okänd människa i mitt liv just nu och berätta något hemligt så skulle jag säga att jag för tillfället är extremt nervös. Jag går nämligen som många andra och väntar på att få reda på om jag kommer in på högskolan. Jag har sökt till sjuksköterska och det är, hoppas jag, vad jag vill bli när jag blir stor.
 
För inte tusan vet jag mer idag än vad jag gjorde när jag var sexton, fjorton eller tjugo vad jag vill göra med resten av mitt liv. Det enda jag vet är att jag vill ha en utbildning och inte vara fast vid ett jobb som inte kan ta mig någon stans. För hur vet man egentligen?
Är det någon som har koll från början? När visste du?
 
Tjejen som är lika gammal som mig, som nu är färdigutbildad psykolog, hur visste hon? Och är det verkligen vad hon vill med sitt liv eller var det bara en utbildning som hamnade vid hennes fötter?
 
Killen på ICA.Vad tänker han göra? Vill han vara kvar där och ha ett butiksjobb?
 
Och du?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: