när han sover (en till mamma/vardagsliv/fantastiskt rolig blogg)

lattemänniskor

Kategori: jag tycker

Idag, som så många andra dagar, lyssnade jag på RadioEtt. På förmiddagen tog de upp en grej som jag egentligen tycker varit lite väl hypad, nämligen "pappor blir inte mammor hur mycket latte de än dricker"
Hur länge har man inte hypat denna frågan och kommit fram till ett par saker:
 
1: Män och kvinnor är av samma art, men av olika kön. Det är olika. Lev med det.
2: Könsbiten och "mammainstinkten" (eller vad det nu är) styrs av hormoner, könshormon. Lev med det.
3: -"Min kompis systers man blev ensam förälder och det gick minsann hur bra som helst" Jamen vad fint, det är nämligen inte alls det denna diskussionen handlar om.
 
Tråkigt nog verkar det aldrig komma något nytt ur detta, utan folk är bara ute efter att försvara sig. Eller berätta att män minsann är lika bra föräldrar som kvinnor och jag kan liksom inte tycka att det är grejen. Grejen är att kvinnor i allmänhet har hormoner, amning och att ha burit på ungen i nio månader, där av är OBS kvinnor i allmänhet bättre förberedda på bäbis än män i allmänhet.
Det är alltså INGEN som pratar om Peter, Stina, Lars, Gunilla och försöker jämföra deras päronskills. Lev med det!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: